[5th year] ECKHART GARDEN 49-60 / 2024.1-12

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■ DESIGN / デザイン
“Memories Dance / 記憶が踊る” 

■ STORY / 物語
“A Story constituted on the Million Hypotheses /
百万の仮説の上に構成される一つの物語”

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ECKHART GARDEN 50 / エックハルトの庭50
poem + design + space dance + story
2024.2

[Poem; Trial to Restart Humans / 詩; 人間を始め直す試み]

  The human can make mistakes and seek the right way over and over again. And, what is needed each time is to re-experience a “Miracle of Bipedalism“. Because, it is an “Attempt to restart Humans.”

New discoveries and new inventions were not only good things. This is because it has given rise to new desires that the human has never expected and has brought new conflicts in the human world. Do I remember those experiences when I landed as amphibian, ran as quadruped animal, stood up on two legs, and flew in the sky as bird? When I was a bird, I felt I saw that there were many “gaps” in the sky and various things falling from them. And when I became a human, I stood up to catch what was falling from the sky, reached out my hands toward the sky, and felt desperately learning to walk on two legs. What on earth did I receive from the sky?

  人間は、何度でも過ちを繰り返し、何度でも正しい道を求めることが出来る。そして、その度に必要になるのは、「二足歩行の奇跡」を追体験することだ。それが「人間を始め直す試み」だからである。

新しい発見や新しい発明は、いいことだけではなかった。人間の心に予想もしなかった新しい欲望を引き起こし、 新しい対立を人間の世界につくり出して来たからだ。私が両生類として陸に上がった時。四足動物として走った時。2本の足で立ち上がった時。鳥として空を飛んだ時。私はその時々の様子を覚えているだろうか? 私が鳥だった時、空には沢山の「すきま」が存在し、そこからいろんなものが落下しているのを見た気がする。そして、私が人間になった時、空から落下してくるものを受け止めるようとよろよろと立ち上がり、空に向かって両手を伸ばした。私は、その行為が自分の二足歩行を完成させたように記憶している。私が空から受け取ったもの、それは一体何だっただろう?

■ DESIGN / デザイン
“History of Posture’s Evolution / 姿勢の進化史”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 50 – Walking Dance”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース50 – ウォーキングダンス

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ECKHART GARDEN 51 / エックハルトの庭51
poem + design + space dance + story
2024.3

[Poem; I Dance / 詩; 私は踊]

  I dance on the unknown stage. Dance is a “pleasure to renew a sense towards the world completely at the moment“. I am being filled now, so although I am alone, but I am not alone. Although I am humans, but I am not only humans. In my dance I am enjoying by myself because I see myself from far-off another planet.

It seems that even now, as humans, we are unknowingly struck by a deep impression at the moment when we feel the “forgotten totality of movements.” The excellent ancer touch this totality and create the unknown beautiful movement’s world which anybody don’t see before, and same time they make the audience feel deeply be a very nostalgic existence.

  私は踊る、未知のステージに立たされて。ダンスの楽しみとは「世界に対する感覚を一新する喜び」だ。私は、いま満たされて、一人なのに、一人じゃない。人間なのに、人間だけじゃない。私は、ダンスの中で、遠く離れた惑星から私を見て楽しんでいる。

私たち人間は、「忘れてしまった動きの全体性」というものに触れた瞬間に、いまでも我知らず深い感動に襲われてしまう存在であるようだ。すぐれたダンサーは、この全体性に触れ、ひどく懐かしい存在であると観客に感じさせると同時に、誰も見たことがない新しい動きの世界を美の世界としてつくり出す。

■ DESIGN / デザイン
“DANCE, DANCE, and DANCE / ダンス、ダンス、ダンス”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 51 – Paradise”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース51 – パラダイス

■ STORY / 物語
“Pleasure of Dancing /ダンスの楽しみ”

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[Poem; One and One / 詩; 一人と一人]

  It is necessary for everyone as much as “Love“, and there is nothing to bother. It is as close as possible, none is impossible in the distance for “Love”.

In a dream. I am left alone on a certain planet. Now, assuming a shared life with my lost prematurely dead girlfriend, Elena, I am striving to build a “ECKHART GARDEN / Shrine with Alone” by myself everyday. I don’t know she will come to this planet tomorrow. Human beings are always “Alone“, both when we come into the world, when we create our important expressions, and when we die. So, one miracle named “Love” has been born to bring into contact “One” and “One.”

  「愛」ほど誰にとっても必要で、また悩ますものはない。「愛」ほどすぐ身近にあり、また遠くて不可能なものはない。

夢の中で。ある惑星に一人残された私は、早死にした恋人エレナとの生活を夢見て、毎日一人で孤独に『エックハルトの庭 / 一人の神殿』の構築に励んでいる。彼女が明日ここにやって来ることも知らないで。人間はいつも「一人」だ。生まれてくる時も。表現の大切な時も。死ぬ時も。だから「一人」と「一人」をつなぐ「愛」という奇跡が生まれた。

■ DESIGN / デザイン
“Metaphysics of Wings / 翼の形而上学”

■ STORY / 物語
“ANA’s Death and Rebirth / アナの死と再生”

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ECKHART GARDEN 53 / エックハルトの庭53
poem + design + space dance + story
2024.5

[Poem; Elena is calling me / 詩; エレナが私を呼んでいる]

  Elena was calling me. I was led by Elena’s “Voice” and walked out in front of the unknown big shrine. With a “Divine Possession” I felt down into a big garden of this shrine, and I closed my eyes in spite of myself. What kind of event is waiting for me? I want to return if “Terrible death” is waiting, but if it is a “Beautiful death” I can push forward.

When I dance a “Fluctuation” will come up in a Space. The audience sees me as a dancer who lives in a Space and see me as a dancer who dances as a Space. There, a Space moves with a “Fluctuation” together with my movements. Extra Dimension appears into this “Fluctuation” in a Space, so I am dancing while I am bringing Extra Dimension into our world. At last the audience starts to think about me, I exist both into our world and into Extra Dimension same time as a double-existence.

  エレナが私を呼んでいる。彼女の「声」に誘われて歩いて行くと、見知らぬ大きな神社の前に出た。私は神憑り、憑かれたように神社の庭に倒れこみ、目を閉じた。何が起きるのか? 私の口に、自分でも理解できない言葉があふれ出してくる。「恐ろしい死」が待っているなら帰りたい。「美しい死」ならつき進める。

私がダンスすると、空間に「ゆらぎ」が生まれる。観客は、空間に住み、空間としてダンスしている私を見ている。そこでは、空間が、私の動きと共に、ゆらぎつつ動いている。余剰次元はこの空間の「ゆらぎ」に現れる為、私は余剰次元をこの世界に引き込みつつダンスしている。そのため、観客には、私が現実の世界と余剰次元に同時に存在しているようにダブって見える。

■ DESIGN / デザイン
“Parallel World / 並行宇宙”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 53 – Extra Dimension”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース53 – 余剰次元

■ STORY / 物語
“We also live in Extra Dimension? / 私たちは余剰次元にも住むのか?”

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ECKHART GARDEN 54 / エックハルトの庭54
poem + design + space dance + story
2024.6

[Poem; Kibe is Crying and Tana is calling
/ 詩; キベが泣いている、タナが呼んでいる]

  When I was playing in Space Tube, I met Kibe, who claims to be a clan of lost animals. Kibe who was born half as a monkey and half as a human by genome editing. He is crying, because he doesn’t want to live in our world and wants to go to Extra Dimension and become a pure monkey. But Kibe doesn’t know how to do it.

Next day, I also met a boy named Tana. Tana said that the world was made up of a giant sphere, with the living live on the flat surface and the dead, lost animals, and aliens live inside the sphere. Tana then said something strange: “Every day, 360,000 children are born, and 230,000 die, with the total number of deaths exceeding 100 billion. The inside of the sphere is now full. The dead also need to migrate to other planets.” Then he disappeared from me saying he wants to go to see me soon because he has something to ask. Ask? What is that?

  私がスペースチューブの中で遊んでいると、元・失われた動物たちの一族と名乗るキベに出会った。キベは、ゲノム編集で半分はサル、半分は人間として誕生させられた。もう私たちの世界では生きたくなく、余剰次元に行って純粋なサルになりたいと言って泣いている。でもキベにはどうすればそれが出来るのか、その方法がわからない。

次の日、同じく死者たちの一族と名乗るタナという少年と出会った。タナは、世界は巨大な球体で出来ていて、その平面に私たち生者が住み、球体の内部に死者たち・失われた動物たち・異星人たちが住んでいると言った。タナは「毎日36万人の子供が生まれ、23万人が死に、死者の総数は1,000億人を超えました。それで、球体の内部は満杯。死者たちにも惑星移住が必要です」と不思議な事を言い、頼みたいことがあるので近くあなたに会いに行くと言って姿を消した。頼みたいこと? 一体何だろう?

■DESIGN / デザイン
“Boys in Dream / 夢の中の少年たち”

■SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 54 – Strange Fruit”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース54 – 奇妙な果実

■STORY / 物語
“Resident in Extra Dimension / 異界の住人”

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[Poem; Fluid Furniture / 詩; 流体家具]

  Shiro Kuramata, Japanese interior designer, has created a chair that gives a floating sensation as if we are free from the gravity. Just imagine, at this “Boundary” we also could create a chair as innovative as Kuramata’s.

I saw a strange sight at “Boundary” of Space Tube. At this “boundary,” two or more different extra dimensions intersected and swirled. Then, humans and chairs melted into each other, forming a strange one like a “Fluid Furniture.” When I look closely, there are many such combinations. I timidly held out my right hand as a test, then the stardust that caught my eye the moment I opened the bathroom window when I was three years old, the beloved dog I kept in my boarding house when I was a university student, and the grandfather I loved sitting in his favorite armchair all scurried over to me at once, and in an instant they connected with my body to form a “Fluid Furniture.” Surrounded by nostalgic things, my brain went numb and I felt happy.

  日本のインテリアデザイナー・倉俣史郎は「夢見心地」をテーマとし、重力から解放された浮遊感覚を与えるイスをつくったね。ほら、想像してごらん、この「境界」でも倉俣と同じような斬新なイスをつくれる事を。

私は、スペースチューブの「境界」で不思議な光景を見た。この「境界」では、二つ以上の異なった余剰次元が交錯して渦を巻いていた。それで、人間とイスがお互いに向って溶け出し、流体家具のような奇妙な一体形をつくっていた。周囲を見ると、そんな組合わせが沢山あった。試しに自分の右手を恐る恐る「境界」に差し出すと、3才の時トイレの窓を開けた途端に私の目に飛び込んできた星屑と、大学生の時下宿で飼っていた愛犬と、愛用の肱掛椅子に座る私が好きだったおじいさんが、皆一斉にサッーと近づいてきて、見る間に私の身体と繋がり、一つの流体家具を形成した。私は懐かしいものに囲まれて脳が痺れてしまい、とても幸福な気分になった。

■DESIGN / デザイン
Strange Furniture / 不思議な家具”

■STORY / 物語
Looking for New Furniture / 新しい家具を見たい”

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[Poem; Please, get up / 詩; さぁ、起きて]

  Elena was quietly sleeping. Oh, my nostalgic face. And lost animals, dead people, and the alien were also sleeping together. Finally I could find my lost girlfriend. “Please, get up and revive as my wife!” Elena awoke up slowly and greeted me with a familiar smile. Then she stood up quietly and for me she began a most sympathetic and most bewitching dance in the world. I have never seen such a beautiful dance.

One day, Atsuko, Ana, Nami, Kako, and Yvonne, came to my studio. All five of them look a bit like Elena. When I asked “Why are you here?” Ana entered the boundary vortex and joined Kibe and Tana in their dance. The three danced so well that they soon came together and began to beat out a harmonious scale. Atsuko, who was watching this, seemed to be struck by a psychic inspiration, said that her brain was starting to convulse, and began playing the violin she was holding. Inspired by this, Nami, Kako and Yvonne also started singing a song to Ana’s violin. The melody sounded similar to “Bird Song”, a folk song from Andalusia, Spain, but also seemed to be a completely different version. Either way, this was the “Birth of Music” in my studio. It was a monumental moment.

  エレナが静かに眠っていた。懐かしい顔。失われた動物たちや、死者たちや、異星人たちも一緒に眠っていた。私の失われた恋人。「さぁ、起きて、私の妻として復活して!」 エレナがゆっくりと目を覚まし、私を笑顔で迎えてくれた。そして静かに立ち上がり、世界でもっとも優しく、もっとも妖艶なダンスを始めた。私はこれほど美しいダンスを見たことがない。

或る日、アツコ・アナ・ナミ・カコ・イボンヌの5人の死者が私のスタジオにやってきた。5人とも、どこかエレナに似ている。私が「なぜ、ここに?」と聞くと、アナが境界の渦の中に入り、キベとタナのダンスに加わった。3人のダンスはとても上手で、やがて合体し、調和の音階を刻み始めた。それを見ていたアツコが霊感に襲われた様子で、脳が痙攣を始めたと言い出して持っていたバイオリンを弾き始めた。それに釣られて、ナミ・カコ・イボンヌもアナのバイオリンに合わせて一つの歌を歌い始めた。その旋律はスペインのアンダルシア地方の民謡「鳥の歌」に似ているようでもあり、また全くの別バージョンのようでもあった。いずれにしても、これが、私のスタジオでの「音楽の誕生」になった。記念すべき瞬間だった。

■DESIGN / デザイン
Affinity – Rhythm of Another World / 親和性~異界のリズム”

■STORY / 物語
The forest is burning / 森が燃えている”

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ECKHART GARDEN 57 / エックハルトの庭57
poem + design + space dance + story
2024.9

  I became a new through the birth of APAROS. When I looked at my face in the mirror, there was a “New Face” I had never seen. Somehow, I felt nostalgic with this face.

APAROS memorizes and reproduces my dance, and awakening my subconscious desires. Every time when I dance, APAROS continues to grow as my “Alter Ego“. I wear APAROS as a robot suit, sit up straight with a mind, and slowly stand up.

  アパロス誕生により新しくなった私。私の顔を鏡で見たら、そこには見たこともない「新しい顔」があった。なぜか、懐かしいと思った。

アパロスが私のダンスを記憶し、再現し、私の潜在意識に眠る願望を呼び覚まし、私が夢の中でしか出来なかったダンスを踊ってみせる。私がダンスする度に、アパロスが私の「分身」として成長する。私は、アパロスをロボットスーツとして着込み、心して正座し、ゆっくりと立ち上がる。

■ DESIGN / デザイン
“BIRTH of APAROS / アパロス誕生”

■ DANCE / ダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 57 – Standing ZEN”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース57 – 立上がる禅

■ STORY / 物語
“Declaration of Future / 未来宣言”

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ECKHART GARDEN 58 / エックハルトの庭58
poem + design + space dance + story
2024.10

[Poem; Someday in the Universe / 詩; ある日、宇宙で]

  ”The humans are expected to face the new evolutionary possibility in space environment. At that time, it is important what kind of posture creation can be realized. Because posture is mother’s womb for creating cultures.“

In a reduced gravity environment of 0G to 1G, I create new postures between “standing” and “sitting“, and between “sitting” and “sleeping posture“. The difference in posture appears to be only a slight difference. However, just as the slight slope of the stone pavement brings a decisive difference to my space dance, this slight difference in posture will invite me into an unknown world of mood and contemplation, and eventually will lead to unknown discoveries and creations.

  ”宇宙環境で人間は新しい進化の可能性に直面する。その時、どんな姿勢創造を実現できるかが重要になる。姿勢は文化創造の母胎だからである。

私は、0G~1Gの減重力環境で、「立つ」と「座る」の間に、「座る」と「寝る」の間に、新しい姿勢をつくる。その姿勢の差はほんの僅かな差に見える。しかし、僅かな傾きをもつ石畳みが私のスペースダンスに決定的差をもたらしてくれるように、この僅かな姿勢の違いが私を未知な気分と思索の世界に誘い、やがて新しい発見と創造に導くことになるだろう。

■ DESIGN / デザイン
“Posture is Mother’s Womb for Creating Culture
/ 姿勢は文化創造の母胎である”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 58 – Walking Dance 2”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース58 –
 ウォーキングダンス2

■ STORY / 物語
Girl Dancer in Bali, or Aldrin
/ バリ島の少女ダンサー、或いはオルドリン

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ECKHART GARDEN 59 / エックハルトの庭59
poem + design + space dance + story
2024.11

[Poem; Like Vampires / 詩; 吸血鬼のように]

  Life has been possessed by “Love”. Now it bears fruit. I and you swirl around each other’s necks like vampires flying in the air, and we are pouring love.

Our two souls melted into one. You live inside me, I live inside you, we will never be apart. We raise “Space Race,” and go through the extra dimension to the planet where nobody never live before,

  愛に憑かれた人生。いま実を結ぶ。ワタシとアナタは吸血鬼のように空を旋回して互いの首に回り込み、愛を注ぎ合う。

ワタシとアナタの二つの魂が一つに溶けた。ワタシの中にアナタが住み、アナタの中にワタシが住み、私たちはもう離れない。ワタシとアナタは「宇宙人種」を産み、明日、余剰次元を通過してまだ誰も住んだ事がない惑星に向かう。

■ DESIGN / デザイン
“Pouring Love / 愛を注ぐ”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 59 – Catharsis”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース59 – カタルシス

■ STORY / 物語
“End of Love / 愛の果て”

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ECKHART GARDEN 60 / エックハルトの庭60
poem + design + space dance + story
2024.12

[Poem; Reincarnation / 詩; 輪廻]

  Elena is singing with a pleasure, “Hi, here, we have such the new encounters and such the wonderful happenings!”

I was very surprised with Elena’s speaking. She said that now the dead people plan to get the emigration to the universe together with the lost animals and the alien. They want to leave the earth. So, she tried to contact with me and she handled “Elena as my memory in my brain”, then she invited me here. Now I understand a reason why she left our world at a young age. Now my soul and Elena’s soul resonate with a beautiful link called “Reincarnation.” Every time when we move through many planets, we die once, and we revive again, then we meet again. I and Elena bring up many children and we form “Big Family” together with many friends.

  エレナが楽しそうに歌っている、「ここではこんな新しい出会いがあり、こんな素敵な出来事が起きるのよ!」

エレナの話しを聞き、私は驚いた。いま死者たちは、失われた動物たちや異星人たちと共に宇宙への移住を計画しているという。彼らも地球を離れたがっているのだ。それで、エレナが私との接触を試み、「私の記憶の中のエレナ」を動かし、私をここに呼び寄せたのだ。なぜエレナが若くしてこの世を去ったのか。いまその理由がわかる気がする。いま、私とエレナの魂は、「輪廻」というリンクにより共鳴し、多くの惑星を移動する度に一度は死に、ふたたび蘇り、また出会う。私たちは、多くの子供たちを産み、育て、多くの友人たちと共に「大家族」を形成していく。

■ DESIGN / デザイン
“Million Flowers Fall / 百万の花が降る”

■ SPACE DANCE / スペースダンス
“Space Dance in the Robotic Universe 60 – Flower”
スペースダンス・イン・ザ・ロボティックユニバース60 – 花

■ STORY / 物語
“Human Cosmic Plan / ヒト宇宙化計画

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